תנועה והליכה

בחירת מקל הליכה בצורה פשוטה ונכונה

ריכזנו בעבורכם את כל הפרטים החשובים שיש לדעת, טרם מחליטים לבחור מקל הליכה או לחילופין – שוקלים להחליף את הקיים באחד אחר, כגון: סוגי המקלות שקיימים, איך נבצע את הבחירה בצורה חכמה, מתי נשקול להחליף את המקל באופציה חדישה יותר ונקודות נוספות – כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מקל הליכה – גובהו.

אין ספק שאחת מהנקודות החשובות ביותר בעת תהליך בחירת מקל הליכה הוא כמובן גובה המקל.
באופן כללי הדרך הטובה ביותר לדעת מהו הגובה הנכון בעבור המשתמש היא על ידי הצמדת היד אל הגוף כך שבסופו של דבר המקל יהיה באותו הגובה של מפרק כף היד.
עם זאת, ישנם מקרים שבהם תהליך הבחירה ייעשה בצורה מעט שונה, לדוגמא: אם מדובר על אדם שנשען לעיתים קרובות על מקל ההליכה, ההתאמה לא תהיה לפי גובה מפק היד, אלא לפי גובה המותניים.

מקל הליכה – האחיזה

נאמר ראשית את המובן מאליו – יחידת האחיזה צריכה להיות נוחה, היא חייבת להיות יציבה ולאפשר אחיזה טובה. חשוב לדעת שישנם מקלות הליכה עם ידיות אורתופדיות מיוחדות המאפשרות למשתמש נוחות אחיזה מקסימאלית.

מקל הליכה – הסוג

  • מקל עם מושב/מקל כיסא – מוצר מעולה בעיקר לאנשים שבעת הליכה נוטים להתעייף, סובלים מסחרחורות או פשוט רוצים את האופציה למושב (למשל בעת טיולים). מוצר זה יהיה בדרך כלל גם קל משקל ובעל גומיות בכדי למנוע החלקה. לרוב יתאים לאנשים עד משקל 100 ק”ג.
  • מקל מתקפל טלסקופי – מתאים לאנשים שזקוקים למקל בעת ההליכה, אך לא תמיד. הסיבה לכך טמונה בכך שניתן לקפל אותו כך שיוכל להיכנס לתיק. הוא בעל ידית אחיזה מאד נוחה ויציבה.
    על מה חשוב לשים דגש: על החלפת הגומיה הנמצאת בתחתית המקל בכדי להבטיח את המשך יציבות המוצר.
  • מקל הליכה 4 רגליים – לרוב אופציה זו תתאים לאנשים עם משקלים של עד 130 ק”ג. מוצר הנחשב כבעל יציבות גבוהה מאד בשל ארבעת רגליו.
  • מקל הליכה 3 רגליים – אופציה זו בעלת בסיס רחב, מאד יציב מנקודה אחת (כלומר, מקל ‘רגיל’).
    יכול להגיע עשוי מפלדה או אלומיניום.
  • מקל עם ידית סיליקון – מקל המתקפל, בעל ידית סיליקון נוחה מאד לשימוש. מונע הזעה ביד.
    מגיע עם רצועה בה ניתן להחזיק לאחר הקיפול. אפשר למצוא סוג זה בגדלים שונים.

מתי רצוי להחליף מקל הליכה?

אז מתי למעשה אנחנו נחליט להחליף את מקל ההליכה/להפסיק להשתמש בו?
ראשית כל, אם המטופל העלה במשקל ואז הוא כבד מדי למקל ההליכה שמסוגל לשאת עד משקל מסוים.
אם מפרק כאב היד החל לכאוב בשל השימוש במקל ההליכה. אם מצבו הבריאותי השתנה (למשל, הוא התחיל לסבול מחוסר יציבות, סחרחורות בעת ההלכה) ולכן הוא זקוק למוצר אחר שעשוי להתאים לו, כמו למשל – קלנועית, כסא גלגלים, רולטור וכיוצא בכך.

מה חשוב לזכור?

נגזרת הצרכים של מקל הליכה משתנה בהתאם למצבו הבריאותי של המשתמש לצד התקציבי.
ישנם מקלות הליכה מותאמים לאנשים שמרבים ללכת ועד מקלות שמתאימים לאנשים שנוטים להתעייף בקלות/סובלים מסחרחורות וזקוקים למקום לשבת. רצוי להכיר את כל הסוגים בכדי באמת להצליח לבחור את המקל הכי נכון.